Over de Sociale Media Gids

    Deze social media gids is gemaakt door het ministerie van Economische Zaken.

    Wat staat er in?

    De gids bevat overzichten van 2 type accounts:

    1. Accounts die onder de verantwoordelijkheid van organisaties op het terrein van het ministerie van Economische Zaken vallen. Denk daarbij aan zakelijke accounts van directies, projectgroepen en de ambtelijke top. Van deze accounts wordt een volledig overzicht nagestreefd.
    2. Persoonlijke accounts van medewerkers op het terrein op het terrein van het ministerie van Economische Zaken. Veel medewerkers zijn actief op Twitter, Facebook, LinkedIn of andere platformen. In de gids worden alleen de persoonlijke accounts van Twitter en LinkedIn opgenomen. Medewerkers kunnen zelf aangeven via hun accounts of ze opgenomen willen worden in de overzichten op deze site.

    Waarom deze gids?

    Een moderne overheid vraagt om een andere manier van communiceren, om betrokkenheid, om dialoog, om direct contact. Mensen willen graag meepraten en meedenken. Deze dialoog helpt de overheid om haar beleid continu te verbeteren.

    Met sociale media laten organisaties en de medewerkers van deze organisaties zien waar zij voor staan en wat zij doen. Het ministerie van Economische Zaken is aanwezig op Twitter, Facebook, LinkedIn, Instagram en Youtube waardoor iedereen eenvoudig in contact kan treden met EZ en haar medewerkers.